Aquests dies sento que es parla molt de la contaminació que hi ha a Barcelona i de la crida que han fet les autoritats a utilitzar el transport públic per reduïr els nivells de contaminació.Però què ofereix el transport públic per reduïr la pol·lució de l’aire? El metro té el gran avantatge que és elèctric i per tant no genera gasos. Els busos s’ autobombegen dient que són els menys contaminants de tot Europa. Però i els taxis? Quants milers de cotxes grocs circulen a diari per Barcelona desprenent fums a través dels seus tubs d’escapament durant 8, 10 i 12 hores al llarg del dia? A quant equival la contaminació generada per un taxi durant una jornada respecte als vehicles que els ciutadans utilitzen únicament per anar a treballar? Per què avui encara la majoria de taxis de la ciutat comtal funcionen amb benzina? Per què als consumidors avui encara els surten més cars vehicles que funcionen amb energies renovables que els normals? Per què l’ús del transport públic de Barcelona és dels més cars de l’Estat?
Deixant les qüestions de salut al marge (les quals donarien per fer una altra nota), de debò ens preocupa el medi ambient? O simplement hi ha un temor per les multes que puguin arribar d’Europa? Sigui com sigui, les grans accions han de començar per petits canvis que encara estan per arribar.
(Visited 142 time, 1 visit today)