>

Sembla que els problemes amb Renfe estan anant a més, i que ara és el torn dels usuaris que s’han agrupat per defensar els interessos generals de la ciutadania per tal d’aconseguir un bon servei ferroviari. No hi ha dubte que el govern de l’Estat té molt a dir en aquest tema, molt més del que avança Rodríguez Zapatero dient que els resultats de Renfe arribaran “a mig termini”. El President del govern espanyol no entén que els resultats han de ser immediats?

No entén tampoc que cal assumir algun tipus de responsabilitat? Però el que cal és que el govern nacional de Catalunya també assumeixi el traspàs d’una vegada per totes i sigui qui lideri les solucions i la gran millora que ha d’implantar-se a la xarxa de Rodalies. Això sí, amb els recursos suficients que han de venir de Madrid.

Però la gran incògnita, de la que no tinc resposta, és el fet de si tots aquests problemes diaris de Renfe arribaran a les corporacions locals el dia 28 de maig. Fins a quin punt els municipis afectats (començant per Barcelona com a capital del nostre país i com a punt de trobada de totes les línies de Rodalies) estan defensant el bon servei públic que ha de garantir a una part dels seus veïns gaudir d’un bon transport públic? Més enllà de marques polítiques, cal que els Ajuntaments siguin els primers ens en defensar un bon servei públic al pas pels seus termes municipals.

És en aquest sentit, que la incògnita dels actuals governs municipals per on passen línies de Renfe és saber si es veuran o no afectats per aquest greuge que està patint el cinturó metropolità. Serà caball de batalla pels partits que estan a la oposició als municipis de pas de Rodalies Renfe? Caldria que el món municipal fer pinya en aquesta línia, però les principals estacions de Rodalies estan establertes a municipis governats pel PSC-PSOE i per tripartits municipals. Fins a quin punt seran capaços, alcaldes i corporacions de plantar cara al govern de Madrid? I al govern de la Generalitat?

(Visited 6 time, 1 visit today)