>

Aquest mateix matí el govern central (a través d’AENA) ha de donar el veredicte final de sobre qui acabarà instal·lant-se a la nova Terminal Sud de l’Aeroport del Prat. La rumorologia apunta que seran l’aliança Star Alliance (Spanair) i l’aliança One World (Iberia), quedant excloses la catalana Vueling i l’aliança d’Air Europa, Sky Team.

Si aquesta informació es confirmés, seria un gran mal pel futur de l’aeroport català; una patata verinosa per l’economia catalana. Per què? Doncs perquè Iberia fa mesos que ha confirmat la seva voluntat de centralitzar la seva activitat aèria a Madrid i destinar al Prat els recursos d’un aeroport de segona divisió a través d’una nova companyia low cost que no aporta cap complement de solidesa a l’economia catalana.

Tanmateix, mentre Spanair ha apostat per Barcelona (web en català i obertura de noves rutes a Europa), Vueling està fent també una aposta important per convertir-se en l’aerolínia catalana de referència amb l’aposta de centralitzar la seva activitat també al Prat.

Si acaba imposant-se el binomi Iberia-Spanair, el govern central farà un nou flac favor a Catalunya, ja que l’important, entenc, és que es destini una terminal sencera a una aliança complementada per Vueling, ja que d’altra banda, Star Alliance no aconseguirà enlairar la seva aposta transoceànica i europea i l’esforç haurà estat en va, gràcies a Zapatero i a la complicitat de Montilla.

(Visited 11 time, 1 visit today)