>

El polèmic Ministerio de Fomento per mitjà d’AENA dóna propostes a l’adjudicació de la futura Terminal Sud de l’aeroport del Prat. Concretament l’ens aeroportuari proposa que la nova terminal aculli una o dues companyies low cost i la resta de la terminal una aliança aèria. És així com AENA no descartaria a priori que la Terminal Sud estigués compartida per dues aliances (les avui interessades Star Alliance i Sky Team), diferència de posicionament sobre els experts aeroportuaris que creuen que per garantir un bon desplegament de cara al futur, cal facilitar l’expansió d’alguna de les aliances escollides. No es tracta de quantitat sinó de qualitat, i en aquest sentit, és preferible apostar per una sola aliança, i en especial per Star Alliance, perquè és la gran, i perquè és la que té capacitat d’impulsar vols transoceànics des de Catalunya. Sobre la opció d’AENA de tenir en compte les low cost, crec que l’única que caldria tenir en compte és Vueling, qui ha demostrat tenir voluntat per créixer des de Catalunya, a diferència amb Clickair, que l’han creada per fer callar les veus discordants amb el boicot d’Iberia al mercat aeri català.
(Visited 16 time, 1 visit today)